۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۸۳۹۲۱
آیت الله نوری همدانی:

دشمن هیچگاه دست از دسیسه علیه انقلاب بر نمی دارد| با آمادگی کامل باید در برابر توطئه های دشمنان مقابله کرد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای ضربه به انقلاب، بر لزوم ‌آمادگی کامل برای مقابله با توطئه های دشمنان تأکید کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که بر اساس تأکیدات اسلام، مسلمانان  همواره باید در برابر دشمنان آماده باشند و آمادگی خود را حفظ کنند، گفت: اسلام بر جهاد تاکید ویژه دارد و برکات بسیاری برای جهاد بر شمرده است.

وی افزود: به فرموده روایات تمام و خیر و خوبی ها در سایه قدرت مسلمین است، در دنیای کنونی که دشمنان همواره علیه امت اسلامی توطئه می کنند باید در همه جوانب تجهیزاتی، مهارتی و اطلاعاتی آمادگی لازم وجود داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم آگاهی از دسیسه های دشمن و مقابله با آن اظهار داشت: دشمن برای القای مقاصد خود از راه های مختلفی وارد می شود و مسلمین با آمادگی کامل نباید اجازه دهند اهداف و مقاصد آنها اجرا شود.

وی با اشاره به برتری های امت اسلام در مقابله با دشمنان ادامه داد: معنویت، ایمان و اعتقاد از جمله برتری های مسلمانان نسبت به دشمنان است که همواره امت اسلامی بر آن ها تکیه دارد؛ اسلام در کنار هدایت و تبلیغ بر جهاد تاکید ویژه دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در دنیای امروز باید هوشمندانه عمل کرد و به پدافند اهمیت ویژه داد، ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید با پیشوایان کفر بجنگید و بدانید که عهد و پیمان ندارند، امت اسلامی باید با نور ایمان هوشیار باشد و با بصیرت عمل کند.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و مقابله ملت ایران با استکبار جهانی عنوان کرد: جنگ تحمیلی درس بسیار بزرگی بود که جوانان با ایمان نقش اصلی را داشتند، بارها در شب های حمله جوانان را مشاهده می کردیم که چه حال معنوی عالی دارند و مشتاق شهادت بودند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اسلام دین جهاد فرهنگ و بیداری است و به همین دلیل باید به مقوله پدافند توجه ویژه داشت؛ امروزه نباید از دشمن غافل شد بلکه با رصد دقیق باید با توطئه های بدخواهان مقابله کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار انعکاس مواضع بزرگان حوزه از صداوسیما شد و اضافه کرد: صداوسیما باید درد و مشکلات مردم را انعکاس دهد، متأسفانه صداوسیما تذکرات مراجع و علما درباره مشکلات کشور را به خوبی منتشر نمی کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تأکید کرد: صداوسیما باید پیشرفت ها را بیان کند تا مردم بدانند انقلاب چه برکاتی داشته است، همچنین باید مشکلات جامعه را منعکس کرده و از مسؤولان مطالبه داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی افزود: دشمن در کمین است و باید کمین گاه های دشمن را بست، انقلاب با فکر و فرهنگ اسلامی پیروز شده و روز به روز قدرتمندتر می شود.

ارسال نظرات